GateWay! - Reisverslag uit Peking, China van Suzan Haar - WaarBenJij.nu GateWay! - Reisverslag uit Peking, China van Suzan Haar - WaarBenJij.nu

GateWay!

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

15 Juli 2008 | China, Peking

Lieve allemaal!!
Bij deze een berichtje van de overvolle kantine van de Gate Way conferentie!! Ik heb deze week een super goede tijd gehad hier, tussen 1600 mensen uit 56 landen en samen met 200 (!) nederlanders!!
Wel erg apart om opeens zoveel Nederlanders tegen te komen en het enorm grote contrast opeens weer te zien tussen hen en mijn groep! Maar dat komt misschien ook wel een beetje omdat ze allemaal uit het noorden komen ;) (sorry Jis :P)
Toen ik opstond tijdens de eerste dienst voor Nederland, duwde de rest van mijn groep me in mijn stoel en gooiden de Br vlag over me heen.. :)
Maar het is echt geweldig om zoveel oranje te zien, maakt me echt emotioneel en trots op ons land :D
Vandaag hoorden we goed nieuws: we moesten zo'n 4500 euro betalen voor onze komende twee weken (morgen is conferentie afgelopen en begint twee weken outreach vanuit deze conferentie) en een paar dagen terug hadden we maar 700... Gisteren konden we hen vertellen dat we 1500 hadden, maar dat ze ons een budget konden geven en wij het zouden betalen, omdat we God elke keer op een bijzondere manier zagen voorzien wanneer we moesten betalen. En toen zeiden ze: eigenlijk wilden we jullie precies dit bedrag vragen!
Dus we zitten weer voor 2 weken gebakken!! :)

Bij het andere bericht heb ik een aantal foto's geplaatst van de 4 weken in het binnenland...
We zijn naar een dorp geweest, helemaal verscholen in de bergen, moesten het laatste stuk lopen omdat er geen auto's kunnen komen. Dus alle mooie natuur foto's zijn van daar..! Daar hebben we met christenen gebeden, erg bijzonder om te zien hoe mensen buiten de grote steden -waar we constant zijn- leven. Mensen hier in China zijn zo ontzettend open en gastvrij!!
Zo hebben we in een andere stad gewoon geluncht met mensen die we net 5 minuten geleden ontmoet hadden. En mensen nemen foto's met je alsof je beroemd bent!
Ook zijn we in een zieknhuis geweest om slachtoffers van de aarbeving op te zoeken. De mensen waar we mee werkten hebben een voetbal project waar we in meehielpen. In de trein van een stad naar andere stad heb ik een aantal meiden leren kennen, waar ik later opnieuw mee heb afgesproken.. En ik heb Paul gezien in een van de steden (een stad met miljoenen inwoners)!! Ik wilde hem heel graag mailen om af te spreken, want ik wist dat hij er was, maar had nooit tijd en internet! En toen liep ik hem opeens tegen het lijf in een internationale kerk! Alle details samen maakte het echt een wonder!
We hebben echt veel dingen mogen zien en mee maken! Veel gebedsverhoringen en zijn vooral een erge bemoediging geweest voor de mensen daar die er werken. Ook twee jongens van mijn leeftijd die helpen in het voetbal project en al meer dan een jaar van huis zijn en nog 2 jaar daar blijven zonder hun familie te zien... Was erg goed voor hen om weer wat Brazilianen om hen heen te hebben!

Verder de foto's van GateWay.. Veel oranje, dansen (ik heb op podium gedanst voor 1600 mensen.... (!)) en vlaggen....
En mijn naamkaartje waar -tot genoegen van mijn team- Brazil op staat ipv NL! Dus ik heb het er maar onder gezet zodat al die Nederlanders me toch herkennen ;)

Ik mis jullie allemaal erg! Heel erg bedankt voor jullie mailtjes en bemoedigingen! Ik wou dat ik tijd had om alles te beantwoorden, maar ik moet door naar het programma, onze laatste dienst!

Heel erg veel liefs Suus!!

ps Wout, als ik credit heb bel ik je meteen! Ik mis je!

ps Sieg, dank je wel voor je mail! Ik wil hem zo gauw mogelijk beantwoorden! Succes laatste week en heeeel veeel plezier!!

ps Elsbeth, dank je wel voor je updates elke keer! Denk aan je, mail je zsm!



  • 15 Juli 2008 - 11:28

    Jiska:

    Ahum, pas maar op: straks ga ik nog het gronings volkslied zingen hoor (met hand op mijn hart..ha!)
    Hihi, wow wat ziet het er vet uit man op die conferentie. Je mams vertelde zondag over je ontmoeting met Paul, echt super vet. Wat een verhaal hé. Maarre, ik gaat over naar de mail hoor, heb weer zoveel te vertellen. haha!

    Kus, jiska

  • 15 Juli 2008 - 11:41

    Ida:

    Wow, wat een spetterend spektakel daar.Wat een belevenis,heerlijk die foto's weer om mee te kunnen genieten.ik mis je en zie uit naar je verhalen met heel veel tijd om met je door te brengen.Dikke knuffel, Mama

  • 15 Juli 2008 - 11:54

    Sander Willemsen:

    Goed om te horen hoe je toch trots kunt zijn op ons landje!

    Wie had dat kunnen denken: Paul daar ontmoeten!! Best byzer en een bevestiging (ook voor Sefanja, door je moeder) dat God jouw overal volgt, ziet, van je geniet en naar je luistert.

    Ik kijk uit naar het volgende bericht van je!

    Sander

  • 15 Juli 2008 - 15:32

    Sigrit:

    Met een kleine traan in mn ogen sluit ik straks, met kruisje rechtsboven in internetschermpje, jou wereld en verhaal weer af...
    Fijn om weer even wat te horen! Maar moeilijk om je gezicht erbij niet te kunnen zien:)
    Geniet!!! Tot na India:D Veel liefs Sieg

  • 15 Juli 2008 - 18:33

    Petra Schür:

    Hoihoi Suus,
    zo duurt het heel lang en zo 2 keer in 1 week dat we weer wat horen.
    Dit is toch wel leuker, hoor! Ziet er goed uit op de foto`s, je hebt toch af en toe ook wel in het oranje gelopen hé?! Geniet er weer van verder, groetjes van ons, tante Petra.

  • 19 Juli 2008 - 12:30

    Kristel:

    Lieve Suus,

    Wat enorm bijzonder is het wat jij mag meemaken daar eerst in het verre Brazilie en nu in HongKong en China. Jammer dat we elkaar niet konden treffen in HK. Wij zijn daar echt maar 2 dagen geweest en er was nauwelijks gelegenheid voor een relax momentje...

    We hebben je gemist tijdens de bruiloft, maar je moeder, Wouter en Arie hebben gelukkig erg genoten en konden jouw afwezigheid weer een beetje goedmaken. Wel lief van je kaartje en dat je aan ons hebt gedacht.

    Jij bent na deze indrukwekkende reis vast een heleboel ervaringen rijker en ik kan me voorstellen dat je nog vaker zulke projecten gaat ondernemen. Go for it!

    Suus, geniet ervan en ga door met de goede dingen die je doet voor de mensen daar.

    Liefs
    Kristel

  • 21 Juli 2008 - 17:10

    Marina:

    Hallo Suzanne,
    Bedankt weer voor je mailtje; ik vind het zo bijzonder wat je allemaal meemaakt en hoe er voorzien wordt in wat je nodig hebt.
    Het bemoedigt mij echt, de belevenissen van jou te lezen; Hij is trouw.
    Groeten, Marina

  • 15 Augustus 2008 - 07:53

    Johnny:

    Hey suus hier eindelijk weer iets van mij . gaat goed he .prijs de heer hiervoor. ik hou het wel kort want moet nu met mijn pa een klusje doen .ik moet veel aan je denken enzo bid voor je en dank God voor wat Hij allemaal voor jou julie doet .
    O ja je moet weten dat het met mij ook heel goed gaat maar ik vraag je bid voor me want er zijn wat strubelingen zal ik je nu niet mee belasten want God gaat het goed maken sterker nog dat heeft Hij in feite al gedaan .
    ik weet niet of je het liedje kent maar ik ben het nu aan het zingen :
    'kheb je lief met de liefde van de Heer 'kheb je lief met de liefde van de Heer want ik zie in jou de grootheid van Zijn naam 'kheb je lief met de liefde van de Heer
    dikke pakkerd en tot schrijfs

    Groetjes johnny boy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

DTS Brazilië & China

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

LTS en de feestdagen

24 September 2008

Amsterdam!

31 Augustus 2008

Thuis!

22 Augustus 2008

Terug in Brazilië!

19 Augustus 2008

Nog 11 dagen...
Suzan

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 25465

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 14 Mei 2009

Familiebezoek Ecuador

29 Februari 2008 - 30 Augustus 2008

DTS Brazilië & China

Landen bezocht: