Veranderingen!! - Reisverslag uit Peking, China van Suzan Haar - WaarBenJij.nu Veranderingen!! - Reisverslag uit Peking, China van Suzan Haar - WaarBenJij.nu

Veranderingen!!

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

04 Juni 2008 | China, Peking

Voordat we op outreach gingen werd ons al verteld dat we erg flexibel moesten zijn met het programma van deze drie maanden. En dat bleek, het schema is ontzettend vaak verschoven en veranderd!
Nu hadden we gisteren een bijeenkomst en er werd ons verteld dat we ipv naar het gebied waar we origineel heen zouden gaan voor 30 dagen in het binnenland, we ook konden kiezen voor het gebid van de aardbeving. Vanaf het moment dat de eerste berichten over de aardbevingen bij onze DTS in Brazilië aankwamen wilde ik erheen... Wij gingen naar dat land! Waarom niet meehelpen!?
Maar ze vroegen ons er even gauw vijf minuten over na te denken en God te vragen waar hij ons individueel wilde hebben. En ik kwam er niet uit. Dus ik schreef op aardbeving, omdat mijn eigen verlangen was, maar iets in me zei ook nee. Gister was ik ziek en het was de eerste dag dat we op een kleine outreach gingen. Dus ik bleef thuis en bracht tijd door met God en nu heb ik echt rust over de stad waar we origineel heen zouden gaan en ga ik dus niet naar het gebied van de aardbeving.
Dus nu zal onze groep opsplitsen in twee verschillende groepen. De groep die naar de aarbeving gaat bestaat uit twee Spaanjaarden en de rest is Braziliaans. Dus in mijn groep zitten alle andere internationalen.
Nu alles opeens is veranderd is het vooral voor de andere groep allemaal nogal onduidelijk. Zij weten totaal niet wat ze te wachten staat, hebben geen geld, omdat de meesten van hen Braziliaans is. Wél hebben we vandaag de visas kunnen aanvragen met geld dat we afgelopen week hebben gekregen voor visas. Onze groep weet eigenlijk ook niet echt goed wat ons te wachten staat omdat de contacten daar niets konden zeggen via email.
Wij zullen drie weken in een stad blijven en dan op de terugweg naar HK nog een week in een andere stad. Dan blijven we in HK voor 2-3 weken en dan gaan we naar een andere grote stad in de buurt voor een maand.
Afgelopen zondag zijn we naar de stad HK geweest. Helaas mag ik geen mensen foto's hier plaatsen van ons team, maar wel een idee van de stad. Ontzettend groot, hoge gebouwen, drukte zelfs op zondag en erg grauw weer elke dag, maar toch gigantisch heet.
Ik zal zoveel mogelijk updates geven voordat we voor 30 dagen even uit het zicht verdwijnen ;)
Heel veel liefs Suzan

  • 04 Juni 2008 - 09:37

    Jacintha:

    Hoi Suus,

    Echt soms zo apart om je bloq te lezen. En de omgeving waar je eerst zat en nu bent. Ik vind je echt dapper!

    BIG hug

  • 04 Juni 2008 - 10:53

    Wout-Jan:

    Hoi hoi,

    Spannend allemaal hoor. Ik denk dat je een goede 'keuze' gemaakt hebt. Als ik de verhalen zo hoor van aan andere bekende in dat gebied dat is het echt heel heftig daar ( waar de aardbeving is geweest ).

    Nou sterkte de komende tijd, hier gaat alles zo zijn gangetje....

    WJ

  • 04 Juni 2008 - 11:10

    Petra Schür:

    Hoi Suus,
    ik kan me best voorstellen dat je naar het gebied van de aardbeving zou willen. Het gevoel dat je daar ook daadwerkelijk wat zou kunnen doen. Maar ik denk dat je waar jij heen gaat meer met God kan gaan, als je snapt wat ik bedoel.
    Hou je taai , liefs tante Petra.

  • 04 Juni 2008 - 19:37

    Arie En Ida:

    Lieve Suus,
    Je begrijpt zeker wel dat wij heel blij zijn met de keuze van het gebied. We hebben veel gehoord en gezien(uit eerste hand) van het andere gebied en het is heel schokkend. Deze week folders en posters verspreid om de aandacht op deze ellende wat dichter bij de mensen te brengen.Dag lieve Suus,we houden heel veel van je. Kus van mama en Arie.

  • 05 Juni 2008 - 08:41

    Esther:

    He suus,

    ik ben super trots op wat je allemaal aan het doen bent, echt geweldig om alles te lezen. Weet dat Hij altijd bij je is en je in alles leid, waar je ook heen gaat. k mis je wel...... k stuur je gauw weer een echt mailtje
    kus
    esther

  • 05 Juni 2008 - 12:16

    Melanie:

    hey suzan, leuk om zo via jou op de hoogte te blijven van jullie, op de basis wordt er dagelijks voor jullie gebeden en gestreden om het zo maar even te zeggen! Doe je de groetjes aan iedereen? liefs uit brazilie

  • 11 Juni 2008 - 19:09

    Marina:

    Hallo Suzanne
    Overal is hulp nodig; je bent/wordt daar geplaatst waar Hij je hebben wil. Het is goed zo. Sterkte en alle zegen toegewenst.

  • 13 Juni 2008 - 21:05

    Wout-Jan:

    Hoi Suzan,

    Heb net voetbal gekeken ( Europees Kampioenschap ), we hebben mooi gewonnen van Frankrijk ( 4-1 ) en ook al van Italie ( 3-0 ). Kortom Nederland ontploft momenteel en werkelijk alles is oranje....

    Veel sterkte daar, hoop je gauw weer te spreken.

    Wout-Jan

  • 18 Juni 2008 - 16:51

    Ida:

    Hoi Suus,
    de Zevensprong heeft voor jullie 200 euro gespaard met het zendingspotje.
    Misschien kan je er iets leuks mee doen voor de kinderen waarmee je werkt.Leuk he?
    knuffel, Mama

  • 19 Juni 2008 - 08:01

    Mir:

    JOehoe!
    Zo leukom telkens je verhalen te lezen..las pas je nieuwsbrieven in de kerk ook:)
    Ik ben nu weer thuis...en begin langzaam maar zeker weer te wennen!

    Wat relaxed dat je gewoon je weblog up to date kunt houden enzo nu je in China zit..

    Zo grappig dat Hong Kong echt weer Heeeelemaal anders is dan Beijing..tenminste zo ziet het eruit op de foto's...hetzelfde wel is hoge gebouwen, undergrounds en the one world one dream signs haha :)

    Liefs mir

  • 22 Juni 2008 - 09:18

    Wout-Jan:

    Hoi Suus,

    Hoest er nou mee? Hier gaat alles zo zijn gangetje. Zit net tv te kijken, het programma gaat over het land waar jij zit en vooral over het geloof wat wij belijden....
    Geeft een goed inzicht hoe het daar allemaal gaat!

    Nou veel succes / sterkte de komende tijd. We denken aan je!

    Wout-Jan


  • 24 Juni 2008 - 14:57

    Machalina:

    Hey Suus,
    Wat een foto's en wat een indrukken allemaal.
    Ik ben benieuwd waar je nu mee komt...

  • 02 Juli 2008 - 08:43

    Mama:

    Lieve Suus,
    Nog even en je bent weer in Hong= Kong
    Ik ben blij dat we dan weer lekker kunnen communiceren,benieuwd naar alle belevenissen.
    liefs, mama

  • 03 Juli 2008 - 10:04

    Wout-Jan:

    Hoi Suus,

    Hoest daar nou? Hier is alles wel oké. Gisteren naar de tandarts geweest en ze hebben daar 2 verstandskiezen verwijdert....auw...

    Verder heb ik bijna vakantie, hoop je gauw weer te zien ( duurt niet lang meer ).

    Succes verder!

    WJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

DTS Brazilië & China

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

LTS en de feestdagen

24 September 2008

Amsterdam!

31 Augustus 2008

Thuis!

22 Augustus 2008

Terug in Brazilië!

19 Augustus 2008

Nog 11 dagen...
Suzan

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 25480

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 14 Mei 2009

Familiebezoek Ecuador

29 Februari 2008 - 30 Augustus 2008

DTS Brazilië & China

Landen bezocht: