Nog 1 weekje... - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu Nog 1 weekje... - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu

Nog 1 weekje...

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Mei 2008 | Brazilië, Fortaleza

Lieve allemaal,
heb niet veel tijd om een berichtje te plaatsen, maar wil alleen even zeggen dat het goed gaat hier. Nog maar 1 week voor ik voor 3 maanden vertrek naar Azië!! Afgelopen week hebben we de hele week les gehad over het land waar we heen gaan, cultuur, geschiedenis, ondergrondse kerk, communisme, taal (!), gewoontes, do's en dont's, denkpatronen... Alles over het land dus! En komende week gaan we er mee verder. Gister hadden we een feest om geld op te halen, maar ook om het wat bekendheid te geven.. Vanmorgen naar een Aziatische kerk geweest. Ik verstond één keer één zin die we hadden geleerd in de lessen ;)

Vorige week in het project hadden we een feestje ter ere van moederdag en deze week omdat het onze laatste keer was. Vorige week was erg bijzonder, niemand had verwacht dat er zoveel moeders zouden komen.
Dus uiteraard zijn deze dingen allemaal weer terug te zien op mijn foto's! Verder nog wat foto's van de verjaardag van Klebiane...

De laatste week was erg stressvol ivm financiën (nog steeds een groot probleem), veel bijeenkomsten, voorbereidingen, extra regeldingen... En kreeg opeens weer een keelontsteking en werd verkouden, in deze hitte hier! het lijtk of het regenseizoen een beetje is gestopt, dus veel zon en dus erg heet! Verder was de taalbariere door vermoeidheid erg frustrerend voor me dit weekend.. Vooral tijdens het feest als de Brazilianen lekker aan het dansen zijn en er van alles moet gebeuren!! Haha dat is dan het taakgerichte vs het relatiegerichte.. Coldculture en hotculture... Dus ik kan niet wachten tot alle Brazilianen mijn frustraties gaan meemaken in Azië! :P

Ok ik moet nu echt stoppen, het is bijna 10 uur en moet nog beginnen met het schrijven van mijn wekelijkse evaluaties (journal)! Worden zoals de hele week weer nachtelijke uurtjes!
Zài jiàn! Muito amor! Suzan

• 19 Mei 2008 - 06:31

Joke Van Soest:

Hoi Suzan,
    Spannend hoor nog 3 maanden naar Azië. We hopen dat je het daar net zo naar je zin gaat krijgen als in Brazilië. Wanner ga je eigenlijk met vakantie? Uit je verslagen blijkt dat je het heel druk hebt. We denken aan je, veel succes!

Anton, Anne, Myra & Joke

• 19 Mei 2008 - 08:18

Ingrid:

Haha één zin verstaan, maar ik moet zeggen dat ik dat al een hele prestatie vind. Dat wordt goed oefenen maar ik denk dat het gewoon handen en voeten werk gaat worden om je daar verstaanbaar te maken. ;-)
    Liefs en heel veel knuffels,

Cor en Ingie

• 19 Mei 2008 - 09:23

Stéfan En Rolinda:

Hoi Suzan,

Ik wens je heel veel succes met het regelen van de laatste dingen in Brazilië. En natuurlijk Gods zegen en kracht voor de komende maanden in Azië! Weet dat je geborgen bent in Zijn hand. Hij geeft je de kracht, die je nodig hebt. Vertrouw volledig op Hem! En ga genieten van de wonderbare dingen die je daar gaat mee maken!

Bless you!

Groetjes,
    Stéfan, Rolinda, Leon en Maryse van Essen

• 19 Mei 2008 - 11:16

Trudy:

Hoi Suzan,

wat een mooie foto's zitten er tussen deze keer. Anders ook wel, maar deze spraken me bijzonder aan. Het hondje deed denken aan onze makker in Oekraïne. Ik ben de naam vergeten van het beestje vergeten. Het zijn weer bijzonder intensieve tijden voor je. We bidden voor je hoor! Hier zijn de examens voor Tim begonnen. Gelukkig is het weer voor hem wat gunstiger geworden. Me best wel zorgen gemaakt de afgelopen tijd, maar opnieuw ervaren dat God voorziet. Onthoud voor de komende tijd dat dat één van zijn namen is en dat Hij dus zo is!
    Wat zullen we veel bij te praten hebben als je terug bent!

Veel liefs!

• 19 Mei 2008 - 15:50

Nico En Els De Haan:

Hoi Suzan,

Mooie en ontroerende foto's!
    Heftig om nu weer naar een andere cultuur te gaan en zeker nu er in Azie weer zoveel is gebeurd.
    Maar ook geweldig dat jullie misschien een beetje "licht"kunnnen gaan brengen in dat deel van de wereld.
    We hebben heel veel bewondering voor je!
    Goede reis en succes,
    liefs, Nico en Els.

• 19 Mei 2008 - 20:55

Tina:

Hoi Suzan,
    Wij zijn druk bezig om geld in te samelen voor de slachtoffers van de aardbeving in Sichuan. Daar zijn vele kinderen en werkers van de ontwikkelingswerk van Marielle.(www.alphacommunities.org)

Sterkte met de laatste voorbereidingen!

Groeten,
    Tina

• 19 Mei 2008 - 21:25

Petra Schür:

Hoi Suus,
    joh wat spannend!!
    Hopelijk is het eten daar net zo, wat lekker ziet dat er allemaal uit.
    Het belangrijkste is dat je gaat vinden wat je verwacht had en dat je daar ook iets mee kan doen. Hou je taai en vertrouw op Hem, liefs tante Petra.

• 20 Mei 2008 - 16:41

Paps En Mams:

wat een werk hebben jullie er weer van gemaakt om het feest tot een succes te maken. Heeft het ook succes gehad voor het doel dat jullie er mee hadden?
    Leuk om ook moederdag daar te vieren.
    ben blij met zoveel foto's. denk je goed aan je rust in de laatste week?
    Gek om op een vreemde laptop in Spanje een berichtje te typen. We zijn nu bij de familie en hebben echt onze grenzen verlegd met wandelen. Super fijn gehad.
    We denken veel aan jou en genieten van de stralende koppies van de kinderen waar jullie mee werkten.
    Hele dikke knuffel weer van ons.
    Dag lieverd, zorg goed voor je zelf.

Liefs Arie en Ida

• 21 Mei 2008 - 18:48

Marina:

Hallo Suzanne

Ik wens je de komende 3 maanden een hele gezegende tijd toe samen met alle DTS'ers en leiding die meegaan.
    Marina