N2N - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu N2N - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu

N2N

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

19 April 2008 | Brazilië, Fortaleza

Even een kort berichtje om te laten weten dat het hier allemaal goed gaat! De twee weken les met alle andere studenten zijn voorbij en dit weekend is het grote nations to nations event en dus is de rij voor een ontbijtje (een broodje en een kopje koffie) nog langer!
Woensdag is Armando Benner met zijn vrouw Karin aangekomen, zij zijn de leiders van de YWAM basis in Amsterdam. Ook edwin Fillies, de leider van een basis in Zuid-Afrika is deze week aangekomen. Samen hebben zij de beweging 'nations to nations' opgezet binnen YWAM en Fortaleza heeft veel connecties met hen en is dan ook het centrum van N2N hier in Zuid-Amerika.
Met al die culturen zijn de diensten erg dynamisch, maar nog steeds erg Braziliaans: drums and dance!

Vorige week zaterdag zijn we weer naar het project geweest, dit keer waren er 20 meiden, maar ontzettend jong. We hadden de dag voorbereid voor tieners, dus we moesten even improviseren en het schema omgooien!

Zondag ben ik naar een grote shopping geweest, Iguatemi, maar we waren er 3 uur te vroeg, de winkels waren nog dicht. Dus hebben we super lang geluncht en heb ik eindelijk een broodje met wat beleg erop gegeten van de subway :D Want nee Vera, helaas is het pakketje met hagelslag nog steeds niet aangekomen! ;) Het is al meer dan een maand onderweg! Misschien moeten jullie proberen erachter aan te bellen! Maar het gaat hier prima hoor met eten, dus wees niet ongerust, volgens mij kom ik hier zelfs aan!

Vorige week vrijdag (zou het bijna vergeten) hebben we een feestje gehouden met de hele basis en alle gasten, dus ook veel foto's daarvan! We hebben een typisch Nederlands stukje gedaan, met het nummer '15 miljoen mensen', dus vandaar de boerenzakdoek enz... ;)

Maandag hadden we een dienst met het bestuur van Fortaleza, ook daar wat foto's van. Was erg bijzonder, denk niet dat dat zo vaak in NL gebeurt!

Gisteravond was dus de eerste dienst van het event (de grote zaal met witte stoelen) en over een half uurtje, om 11 uur hebben we al lunch omdat we het anders nooit redden met al die mensen om om 1 uur klaar te staan bij de bussen voor de tweede dag! Dus drukdrukdruk zelfs hier in Brazilië!

Volgende keer hoop ik wat meer inhoud te geven, maar wilde jullie weer even op de hoogte houden!

Veel liefs van Suusje!

ps zouden jullie de naam van het land waar we heen gaan in onze outreach niet meer kunnen noemen op deze weblog of in mailtjes? Het kan problemen geven voor onze visas! Ik moet het hier nog vrij maken van dat land, maar dan weten jullie het vast! Zet bv een sterretje of Azië ipv het land.. Dank je wel!

  • 19 April 2008 - 14:07

    Jacintha:

    Hoi Suus,

    Wat goed om te horen dat het goed met je gaat! Leuke foto's trouwens, maar wat een schril contrast daar mbt tot arm en rijk!
    Ik wilde je nog even gedag zeggen op msn, maar was net even buiten, en toen was jij net weg! Wie gaat er dan ook om 11 uur lunchen hahahaha!!!
    Nou BIG HUG!!!

    groetjes Jacintha

  • 19 April 2008 - 18:19

    Nico En Els:

    Hoi Suzan,

    Heb je nog tijd om te slapen?
    Zo te lezen heb je boeiende en drukke weken/maanden.
    Fantastisch om met zoveel mensen uit zoveel culturen te werken en te studeren.
    Wat is Nederland dan een mini-landje met minizorgjes he?
    Ik zag een paar weken geleden een reisprogramma waarin een groot stuk over Brazilie ging.In de 18e eeuw is er een jaar of 8 ene prins Maurits geweest die gouverneur was in Brazilie. Hij heeft
    o.a de eerste synagoge laten bouwen ik dacht in Recife. Het schijnt dat de kinderen in Brazilie met geschiedenisles nog steeds horen wat voor goeds die ene Nederlander lang geleden heeft gedaan!
    Heb jij er ooit iets over gehoord of gelezen? Aan de kust is ook nog een fort dat door Nederlanders is gebouwd en later door de Portugezen is overgenomen.
    Voor ons een stukje onbekende geschiedenis.
    Nou Suus, hou je haaks de komende weken,
    veel groetjes,
    Nico en Els.

  • 19 April 2008 - 20:41

    Ida:

    Wat een happening weer bij jullie. lijkt me heel bijzonder. ben zelf net terug van een reunie van Laetare mijn eerste baan. ik heb zoveel oudleerlingen en collega's gezien, het was fantastisch.Zelfs ouders die op me af kwamen.Niets mooiers dan goede contacten op te doen en daar zal het jou zeker niet aan ontbreken als ik al die foto's zie.

  • 19 April 2008 - 21:03

    Fam. Van Essen:

    Hoi Suzan,

    Met veel belangstelling houden we jou in de gaten ;-). Wat een enerverende dingen maak jij daargids mee! We wensen je Gods zegen en kracht toe.

    Groetjes,
    Stéfan, Rolinda, Leon en Maryse

  • 20 April 2008 - 11:41

    Marina:

    Heerlijk Susan, om met zoveel mensen samen te zijn. Leuk in de shopping Mall hè; ben ik ook in geweest.
    Mooie foto's; ik herken verschillende mensen/kinderen die ik vorig jaar heb ontmoet.
    Voor de komende week Gods zegen toegewenst.

  • 20 April 2008 - 21:51

    Johnny:

    Hey :)
    Ha die suus ,nou je gelooft het mischien niet maar ook hier kan je internet verbinding eruit knallen, want ik heb momenteel geen internet en telefoon meer .Ik ben nu bezig op mijn laptop met een mobile verbinding ,je moet toch je mail lezen niet?! Alles O.K.daar he ! fijn te lezen.
    Ik denk dat de hagelslag wel gesmolten zal,zijn zo'n lekker klontje chocola in een doosje karton.Kweet eigelijk niet zo goed meer wat ik moet typen .de foto's moet ik een andere keer bekijken vanwege deze verbinding snappie :(

    Hey de hartelijke groeten aan iedereen daar dikke knuffel en God Bless......

    Johnny Boy

  • 24 April 2008 - 15:45

    Bon:

    Hey die Suus!
    wat een verhalen en indrukwekkende foto's toch weer. Fijn te horen dat het goed met je gaat. (geweldige zakdoek als Nederlandse, haha!) het ziet er gezellig uit en hoop dat je het ook zo ervaart. Ik denk aan je, mis je, en: wish you His almighty presence, love and assurance toe!!

    Liefs en dikke knuffel van mij.

  • 24 April 2008 - 20:57

    Jerommeke:

    Gloeiende paarden... wat vet om te lezen hoe het daar gaat, ik krijg ook al kriebels...hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben in *** eigenlijk best wel n raar idee dat er geen Suus meer hier is, grappig he, word je toch echt gemist ;) heb je daar al een Frits gegeten eigenlijk?

    Greetz hugs and blessings Sjerommeke...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

DTS Brazilië & China

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

LTS en de feestdagen

24 September 2008

Amsterdam!

31 Augustus 2008

Thuis!

22 Augustus 2008

Terug in Brazilië!

19 Augustus 2008

Nog 11 dagen...
Suzan

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 25466

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 14 Mei 2009

Familiebezoek Ecuador

29 Februari 2008 - 30 Augustus 2008

DTS Brazilië & China

Landen bezocht: