4e week - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Suzan Haar - WaarBenJij.nu

4e week

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Suzan

31 Maart 2008 | Brazilië, Fortaleza

Het is alweer een maand geleden dat ik het koude en luxe Nederland achter me liet voor het (w)arme Brazilië. Als je mijn nieuwste foto's ziet van de binnenstad van Fortaleza waar ik gister ben geweest geloof je niet dat het arm is, de mega gebouwen aan het strand... Maar op elke hoek van de straat zie je zwerfers, gebouwen totaal niet onderhouden, paard en wagen, de wegen zijn echt afschuwelijk (ik heb al meerdere malen mijn hoofd gestoten als we naar de sloppenwijk reden) en alle verhalen die ik hoor over straatkinderen, drugs en prostitutie. Oekraine was echt wel een voorbereiding voor mij!
Vorige week hebben we les gehad van één van de staff hier, Saulo, hij werkt met een andere school hier, school of the bible. Hij heeft het gehad over worldvision en hoe dat armoede en ontwikkeling beïnvloed.
Zaterdag zijn we weer naar het project geweest, dit keer met de (elf die dag) oudere meiden. Eerst wat meer kennis gemaakt, kleine groepjes, zingen en kleine studie en daarna heeft Geici (uit mijn smallgroup en kamer) hen binnen een uur een dans aangeleerd! Echt super om te zien hoe trots ze zijn dat ze dingen leren en kunnen!
Gister zijn we met zijn zevenen naar de stad geweest en heb echt een goede tijd gehad hoewel veel dicht was! Echt goed om even weg te zijn van de basis, hoewel ik ontzettend moe was. We hebben heerlijk gegeten voor 45 euro totaal voor 7 personen en kregen wat over was mee..! Ik hoop dat ik alle foto's hier neer kan zetten, maar moet waarschijnlijk wel wat andere weggooien.
Morgen ga ik proberen wat mailtjes te beantwoorden, want zit nu bij de Nederandse Mirjam thuis te typen met internet kabel (met lekkere nederlandse thee en drop!).
We hebben al een paar dagen geen internet én geen water!! Dus elke keer douchen betekent lopen naar andere terrein, en hier is dat wel twee keer per dag nodig! En ik werk elke dag in de keuken, dus voor afwassen moeten we emmers en emmers met water halen!
China is inderdaad zeker.. We gaan er met de hele groep heen hoewel de meesten nog niet eens het theorie gedeelte van de DTS hebben betaald. Maar er zijn al veel bijzondere dingen gebeurd qua geld, dus ik ben benieuwd!
Ooh ja vrijdag hadden we het geboorte feestje van het project "vida nova" met zwangere tienermeisjes olv Melanie, dus daar ook wat foto's van!
Dat was em weer voor deze week! Als je vragen hebt, stel ze gerust, want misschien worden sommige dingen gewoon normaal en vergeet ik ze te vertellen!
Veel liefs Suusje
ps ontzettend bedankt voor het telkens sturen van berichtjes! Ookal kan ik niet veel beantwoorden, ik heb er veel aan!

  • 01 April 2008 - 07:07

    Tina:

    Hi Suzan,
    Such an amazing place to be! I enjoy all your pictures and stories of your adventures (even though I don't always react). Your activities make me realise that a good life, conveniences, prosperity, friends, care, food, education and love, are gifts, which should be shared with those who can't grasp them or who don't have any of these within their reach. God bless all of you at the base.

    Enjoy the week. Tina

  • 01 April 2008 - 07:27

    Johan:

    He Susanne,

    Wat een land he geweldig. Als ik al die mooie foto,s zie dan verlang ik naar juli. Dan gaan wij ook weer genieten van al die mooie dingen daar.
    Toch wel erg triest om al die tegenstellingen te zien. Je hebt het geweldig naar je zin en dat is ook het wek van God. Veel zegen en geef die lieve kinderen van mij een dikke kus
    Hoi
    johan


  • 01 April 2008 - 07:40

    Wout-Jan:

    Hé Suus,

    Wat een hoop foto's weer, leuk om te zien dat jullie ook echt lol hebben ( athans zo ziet het er wel uit ! ).

    Wat een verschil tussen arm en rijk zeg, bizar eigenlijk. Zal in de toekomst niet minder worden 'gok' ik.

    Hier in NL is verder alles wel oké, ik ben de afgelopen 4 dagen ziek geweest ( buikgriep ). Gaat nu gelukkig alweer wat beter. Verder is de politiek hier wat in rep en roer over een film van ene politicus...
    Geen eieren gooien naar de ambassade daar hé!! :-) :-)

    Nou veel zegen de komende weken, ook voor de groep en China.

    WJ en J

  • 01 April 2008 - 10:40

    Mama:

    Ik zit op school en wil even aan mijn collega's jouw site laten zien en wordt verrast door je prachtige foto's en het voelt als een kadootje. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Houden zo he?
    Knuffel mama.

  • 01 April 2008 - 11:51

    Esther:

    he whitey,

    Zelf met dagen zon ben je nog bleek naast al die brazilianen. hihi leuk om alles te lezen en de foto's te zien. btw. Die laatste foto is dat een kruis dat kapot of lijkt dat zo.
    greetz
    esther

  • 01 April 2008 - 19:01

    Vera:

    Lieve Suzan!
    Om geen onzin te melden, als ik even niks weet, toch even een |"ik denk aan je" reactie.

  • 01 April 2008 - 20:03

    Edwin:

    Vet veel foto's! Tof joh! En gaaf dat China doorgaat! :)

  • 02 April 2008 - 10:50

    Christine:

    hee meis,

    Leuk je berichtje te lezen, denk aan je!!
    Liefs

  • 02 April 2008 - 11:46

    Miriam:

    Hi Suus,

    Leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat. Ik moest gelijk aan Recife denken toen ik de foto's van Fortaleza zag, lijkt echt veel op elkaar! Ida vertelde al dat je elke keer zonder water zit, Balen hoor! Heel veel succes met alles. We skypen binnenkort wel weer even. Dikke kus!

  • 02 April 2008 - 14:37

    Joke Van Soest:

    Hoi Suzan, leuk om je weblog te lezen, wat staat er veel op! Mis je ons een beetje of heb je het zo druk dat je daar niet over nadenkt. Ik heb de school van Ida gezien en ook haar klas. Ziet er knus uit. Best leuk om eens een kijkje te nemen bij het werk van een ander, zou dat ook wel bij jou willen. Volgens mij komen jullie daar handjes te kort. De verjaardag van Jan(50)was best gezellig, een ouderwetse lawaaige van Soesten bijeenkomst, ben ik niet meer gewend. Ik heb me aangemeld voor verdere berichten, dan krijg ik een mailtje als er weer nieuws is, handig hoor.

    Tot mails, hou je haaks,

    Joke van Soest

  • 03 April 2008 - 17:52

    Johnny:

    Hey die Suus
    Gave foto's , erg mooi daar .Ik wist niet dat ze daar ook nog met paard en wagen rijden wat een contrast dan he.
    Nou veel leren en plezier daar,en een goede week .Gods zegen daar voor julie allemaal.

    Groetjes Johnny


  • 06 April 2008 - 10:37

    Oma En Opa:

    Hoi Suus,
    zo te zien heb je het heel erg naar je zin en beleef je een prachtige tijd.
    Leuk om je even te "zien", veel liefs van opa en oma.

  • 08 April 2008 - 07:22

    Trudy:

    Wat een foto's weer. Je kwam ogen te kort geloof ik. Wat een zegen zo'n digitaal fototoestel, hè? Voor jou maar ook voor ons. Je weet, wij hebben iets met China vanwege Marianne die al jaren met dit land en de mensen bezig is geweest. Op het moment niet zo, want ze is druk met "tiener zijn". Alles op z'n tijd.

    Veel liefs,

    Trudy


  • 10 April 2008 - 13:58

    Gido:

    He suus, eindelijk heb ik dan es effe je site bekeken, je kent het he, zo druk met alles. Geweldig hoe je bezig bent meid, echt zo dapper en moedig van je, je hebt echt doorgezet die eerste week, en je ziet nu dat je lekker aan het wennen bent. Ik mis je echt hier, binnen het team merk je pas wat je hebt als het weg is he. Maar jou persoonlijke ontwikkeling is zo veel en veel belangrijker, ga ervoor, laat God je vormen, het is echt leuk om alles te lezen en te zien. Ik blijf je volgen, en we denken aan je bij GN, de leiding enz.. Succes de komende tijd,

    gido

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Fortaleza

DTS Brazilië & China

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2009

LTS en de feestdagen

24 September 2008

Amsterdam!

31 Augustus 2008

Thuis!

22 Augustus 2008

Terug in Brazilië!

19 Augustus 2008

Nog 11 dagen...
Suzan

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 25470

Voorgaande reizen:

07 April 2009 - 14 Mei 2009

Familiebezoek Ecuador

29 Februari 2008 - 30 Augustus 2008

DTS Brazilië & China

Landen bezocht: